Szczególna pielęgnacja skóry pod oczami

Codzienna pielęgnacja

Fundamentem pielęgnacji skóry twarzy jest jej codzienne właściwe oczyszczanie i nawilżanie. Czynności te robić potrzeba minimum dwa razy w ciągu dnia, a więc rano i wieczorem. Do mycia twarzy wykorzystywać trzeba wyznaczonych do tego produktów, takich jak żele lub pianki. Jeszcze przed umyciem twarzy żelem, zaleca się dokładnie usunąć z niej makijaż, za pomocą mleczka do demakijażu lub płynu micelarnego. Niedbałe zmycie makijażu, może sprawić zatykanie porów, podrażnienia, zaczerwienienia, wypryski, a nawet reakcję alergiczną. Kolejnym ważnym krokiem jest troska o nawilżenie skóry. Zagwarantuje to nałożenie kremu. Właściwie dobrany krem nawilżający, nie tylko ochroni skórę przed utratą wilgoci, ale też dostarczy jej cennych składników, umacniać ją i polepszając jej wygląd. Idealnie sprawdzi się w tej roli krem kolagenowy.

Codzienne przyzwyczajenia wpływające na piękną skórę

Zdrowa, promienna cera bez przebarwień i niedoskonałości to baza dobrego wyglądu. Przywykłyśmy jednak do tego, że cera płata nam figle. Nasze kosmetyczki są więc pełne fluidów i korektorów, mających na celu ukrywanie widocznych defektów skóry twarzy. Nie musi jednak tak być. Wystarczy wprowadzić do swoich urodowych rytuałów kilka nawyków, oraz stosować określone kosmetyki, przykładowo krem z kolagenem, aby znacząco poprawić wygląd skóry i nie czuć już potrzeby chowania jej pod makijażem.

Istotne jest nie tylko to, co nakładamy na twarz, ale też jak to wykonujemy

Czy słyszałaś o tym, że wszelkiego pokroju kosmetyki, zamiast rozprowadzać w skórę twarzy mocnymi ruchami, o wiele korzystniej jest w nią wklepywać? Czy to będzie krem z kolagenem, czy serum, a nawet podkład, wklepywanie kosmetyku w delikatną skórę twarzy jest lepszym wynikiem. Wraz z wklepywaniem, substancje aktywne zawarte w kremie czy serum mają łatwiejszy dostęp do głębszych warstw skóry. Poklepywanie opuszkami palców skóry twarzy sprzyja jej lepszemu ukrwieniu oraz polepszeniu mikrokrążenia, co wpływa na ashwagandha jej dobry wygląd. Wsmarowywanie tymczasem powodować może rozciąganie skóry i przyspieszać powstawanie zmarszczek. Tego zaś nie życzy sobie chyba żadna z dziewczyn… Czym innym niż smarowanie jest jednak właściwy, delikatny masaż twarzy opuszkami palców. Masowanie skóry twarzy w odpowiedni sposób wpływa bowiem, tak samo jak bogaty w kolagen krem, odmładzająco i przeciwzmarszczkowo, a dodatkowo relaksująco. Opłaca się więc przemyśleć kwestię nauczenia się wykonywania na sobie takiego masażu.

Ochrona przed słońcem

Wbrew pozorom, skóra jest wrażliwa na słońce. Lekka, złota opalenizna wygląda wprawdzie kusząco, w rzeczywistości natomiast jest efektem naturalnych mechanizmów obronnych skóry przed promieniami słonecznymi.Umieszczone w nich promieniowanie UV szkodzi strukturze skóry, sprawia, że prezentuje się ona gorzej i szybciej się starzeje, może też prowadzić do niebezpiecznych chorób, w tym nowotworowych. W celu zadbania o bezpieczeństwo skóry, opalanie korzystniej jest zamienić użyciem samoopalaczy, a na co dzień chronić skórę odpowiednimi filtrami. Dobrze przy tym pamiętać, że skóra twarzy jest wystawiona na wpływ promieni słonecznych nie tylko latem, ale także cały rok.

https://noblehealth.pl/produkt/ashwagandha-witania-ospala

Szczególna pielęgnacja skóry pod oczami

Krem z kolagenem to kosmetyk odpowiedni nie tylko do troszczenia się o stan skóry twarzy. Warto używać także krem z kolagenem pod oczy. Skóra pod oczami wymaga specjalnej troski i pielęgnacji. Płytkie unaczynienie tych okolic, u wielu osób powoduje niepożądane zasinienie. Na skórze wokół oczu występuje też hiper-pigmentacja, czyli nadmierna produkcja barwnika skóry. Zjawisko to także ma wpływ na ciemniejsze zabarwienie skóry w okolicach oczu. Jest to też rewir podatny na powtarzanie zmarszczek mimicznych.

Na cienie i sińce pod oczami pomóc mogą kompresy wytwarzane z naparu świetlika, kopru włoskiego lub lipy. Zioła te działają zwężająco na naczynia krwionośne. Opuchliznę zmniejszą chłodne okłady. Można do nich wykorzystać metalowe łyżeczki trzymane przez kilka minut w zamrażarce lub kostek lodu owiniętych w ręcznik papierowy albo ściereczkę. Kojąco działają też okłady z wacików zamoczonych w wystudzonym naparze z rumianku lub zielonej herbaty. Nic nie zmieni jednak codziennej, starannej pielęgnacji delikatnej skóry pod oczami. Właściwy krem nawilżający, ze składnikami rozświetlającymi, stosowany rano i wieczorem, pomoże uchronić skórę w okolicach oczu przed wystąpieniem na niej brzydkich sińców i opuchnięć. Krem z kolagenem pomoże natomiast przystopować pojawianie się zmarszczek mimicznych.

Eliminacja tego, co szkodzi

Nawet najlepszy krem z kolagenem do twarzy nie uratuje skóry, która codziennie dręczona jest szkodliwymi zwyczajami. Palenie papierosów, wielokrotne picie alkoholu, niezdrowa dieta… Skóra nie toleruje używek i natychmiast „odwdzięcza się” za ich nadwyżce zmarszczkami, sińcami, przesuszeniem i brakiem blasku. O skórę trzeba dbać kompleksowo, wybiórcza pielęgnacja traci sens. Dlatego dla dobrego stanu skóry, warto odżywiać się zdrowo, wybierać owoce i warzywa, jako alternatywie tłustych i słodkich przekąsek oraz definitywnie odrzucić palenie papierosów, a spożywanie alkoholu przynajmniej ograniczyć. Znany jest także korzystny wpływ wody na wygląd skóry – należy jej wypijać minimum 2 litry dziennie.

Ruch nie tylko dla zdrowia

Świetnym dopełnieniem właściwej diety i codziennej pielęgnacji skóry za pomocą kosmetyków, takich jak krem z kolagenem, jest zapewnienie sobie dawki ruchu od czasu do czasu. Systematyczne ćwiczenia fizyczne nie tylko działają na polepszenie się zdrowia oraz wyrzeźbienie sylwetki, ale niewątpliwie wywołają też korzystne zmiany w wyglądzie skóry. Pod wpływem ćwiczeń, skóra staje się sprężysta. Wzmożony ruch polepsza przepływ krwi w organizmie, sprawiając, że tlen dociera do wszystkich komórek z większą siłą. Także i skóra staje się więc lepiej dotleniona, dzięki czemu tworzy się na niej mniej zaskórników i zmarszczek. Wraz z potem, wydzielanym intensywnie w czasie ćwiczeń fizycznych, nasz organizm wyzbywa się toksyn oraz niepożądanych wolnych rodników. Początkującym doradza się ćwiczyć kilka razy w tygodniu, w dni nie występujące po sobie, przez kilkadziesiąt minut. Jeśli chodzi o rodzaj ćwiczeń, rządzi różnorodność: może to być bieganie, gimnastyka w domu, trening na siłowni, pływanie… Wszystko jest zależne od upodobania, bo ważne jest, żeby ruch sprawiał radość.

Dodaj komentarz